Hoogbegaafdheid basiskennis

Deze training is speciaal ontwikkeld voor jeugd- & onderwijsprofessionals
(leerkrachten, intern begeleiders, jeugdconsulenten, kindercoaches en speltherapeuten).

 

 

Wil jij:

  • Kennis over de wetenschappelijke kijk op hoogbegaafdheid, vanuit verschillende modellen?
  • Kenmerken van hoogbegaafdheid herkennen bij kinderen?
  • Kenmerken en signalen van hoogbegaafdheid op een specifieke leeftijd kunnen plaatsen?
  • Weten wat een hoogbegaafd kind nodig heeft op het gebied van onderwijs en opvoeding?
  • Een interactieve ochtend met ruimte voor vragen en eigen inbreng?


Dan is deze training geschikt voor jou!


Je krijgt:

- Een steviger fundament in je kennis over hoogbegaafdheid.
- Kennis over hoogbegaafdheid, afhankelijk van de persoonlijkheid en de omgeving van het kind.
- Kennis over hoogbegaafdheid passend bij de specifieke leeftijd waar jij mee werkt. 
- Praktische handvatten in het ondersteunen van hoogbegaafde kinderen (en hun ouders & leerkrachten). 
- Ruimte en tijd voor het bespreken van vragen en casussen. 

 


Basiskennis hoogbegaafdheid voor intern begeleiders, leerkrachten, jeugdconsulenten en (kinder)coaches en ouders.


Maandag 22 september 2025
14.00-17.00u

Vrijdag 21 november 2025
9.30-12.30u

Week van de hoogbegaafdheid
Zaterdag 7 maart 2026 - Speciaal voor ouders
13.30-16.30u
Actie: €50,- per ouderpaar

Vrijdag 12 juni 2026
9.30-12.30u

 

Maak een keuze alvorens het product in je winkelwagen te leggen.  

Reacties van deelnemers:

"Het was volledig in de informatie. Goed om als team dezelfde informatie te horen. Dit geeft ruggensteun in de communicatie met onder meer de scholen."
(In-Company training bij team jeugdconsulenten)

"Een goede basis, ik heb wel zin in meer verdieping!"
(Orthopedagoog/ouder)

"De basiscursus HB van Sheila stipt HB aan vanuit diverse perspectieven. Het bevat een korte theoretische achtergrond, informatie over hoe HB-ers leren en hoe leerkrachten hen hierbij kunnen begeleiden. Daarnaast wordt in de cursus aandacht besteed aan gedragingen welke vaak lastig bevonden worden door de omgeving van HB-ers en welke mogelijke verklaringen hieraan ten grondslag kunnen liggen. Deze informatie weet Sheila vanuit haar ruime ervaring te verduidelijken met talloze voorbeelden, waardoor het een persoonlijk verhaal wordt, afgestemd op haar publiek."
(
Kindercoach en remedial teacher)